توانمندسازی کارکنان

مطالب علمی جهت توانمند سازی کارکنان

توانمندسازی کارکنان

مطالب علمی جهت توانمند سازی کارکنان

روش های تأمین مالی

روش های تأمین مالی

پیشبرد اهداف کلان اقتصادی مانند برخورداری از پایداری و دستیابی به رشد درونزا و قابل دوام اقتصادی از اهداف تمام نظام‏‌‌های اقتصادی میباشد.
صکوک به عنوان یکی از ابزارهای مالی اسلامی و بدون بهره، در چند دهه گذشته توانسته جایگاه مناسبی را در بین دولتها و شرکتهای اسلامی پیدا کند.
بدین منظور تلاش گردیده ضمن احصا روش‏‌‌های مختلف تامین مالی به ارزیابی مقایسه آن‏‌ها در قالب روش SWOT برداخته شود تا ضمن بررسی نقات قوت-ضعف و فرصت‏‌ها و تهدید‏‌‌های مترتب بر هر یک در شرایط کنونی اقتصاد ایران روش ویا روش‏‌‌های بهینه استخراج گردد.
نتایج حکایت از ان دارد که با توجه به مهیا نبودن شرایط در کوتاه مدت و میان مدت جهت تامین نیاز‏‌‌های مالی انی بخش شاید استقاده از روش‌‌هایی چون Buy Back, B.O.T و F.D.I و با استفاده از منابع سیستم بانکی داخلی اجتنبا ناپذیر بوده و توصیه گردد.
اما انتشار اوراق صکوک بعنوان یک ابزار تامین مالی اسلامی بعنوان یک استراتژی تامین مالی بلند مدت شدیدا جلب توجه نموده و توصیه می‌گردد.
هدف اصلی هر شرکت و موسسات حداکثر کردن سود میباشد و یکی از مولفه‏‌‌های مهم در امر سودآوری شرکتها تعیین ساختار سرمایه است و در نهایت چگونه تامین مالی و از چه طریقی تامین مالی کردن است که منجر به کارایی و اثر بخشی مدیریت در شرکتها میشود.
در این مقاله با توجه به اهمیت بی بدیل تامین مالی در شرکتها و همچنین پروژههای مالی به بررسی روشهای تامین مالی در شرکتها و پروژهها میپردازیم.
که در راستای این موضوع به عوامل موثر بر ارزش گذاری، اهداف ارزش گذاری، رویکردهای ارزش گذاری و در نهایت به انواع روشهای تامین مالی در شرکتها و برخی از روشهای تامین مالی پروژهها اشاره می-شود که در نتیجه ی این بررسیها دریافتیم که مدیریت با برنامه ریزی و تصمیم گیریهای درست در مورد مسایل مالی بتواند به هدف اصلی خود دست یابند.

منبع : روش های تأمین مالی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.